برنامه های حرم مطهر رضوی به مناسبت اربعین حسینی اعلام شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر ، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)ع) برنامه های ویژه ای تهیه شده است.

ویژه برنامه های اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی از یکشنبه 4 مهر ساعت 16:30 در صحن پیامبر اعظم (ص) شروع می شود ، در این مراسم حج اسلام و مسلمانان ، کاظم راشد یزدی و مهدی شریعتی (تبار) ابعاد قیام حسینی را در سخنرانی و سپس مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) شهدا در عزاداری سید و سالار عزاداری خواهند کرد.

از ساعت 20:00 ، قسمت دوم مراسم در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می شود که حجت الاسلام والمسلمین اسکندریه سخنرانی این مراسم را بر عهده دارد و امیر عارف از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مداحی و ذکر می کند (ع) با مداحی سر و کار دارد.

زیارت وارث نیز توسط مجتبی رمضانی در قالب اسکن بین المللی “شب اربعین” خوانده می شود.

برنامه های ویژه روز اربعین حسینی از دوشنبه 5 مهر ساعت 9:30 صبح در رواق مسجد گوهرشاد آغاز می شود. ذاکر اهل بیت (ع)ع) با عزاداری سروکار دارد.

سایر مراسم روز اربعین حسینی با سخنرانی حجاج اسلامی محمدجواد نظافت و مهدی شریعتی تبار از ساعت 16:30 در صحن پیامبر اعظمص) برگزار می شود و پس از آن ، زیارت امین الله توسط علی ملایکا و همچنین شعرخوانی و قرائت حدیث شریف خوانده می شود. کساء از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

مراسم شام اربعین حسینی ، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، با تلاوت سلمان رحمان زاده در صحن پیامبر اعظم (ص)ص) آغاز می شود و پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اسکندریه ، میثم مطیعی ، مداح و ذاکر اهل بیت (ع)ع) مصیبت را ستایش و ذکر می کند.

قرائت زیارت و دعا در صحنه ها و رواق های حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه های مناسبتی اربعین اباعبدالله الحسین (علیه السلام)ع) در حرم مطهر رضوی خواهد بود.