حکم بازداشت برای شرکت کنندگان در کنفرانس عادی سازی روابط با تل آویو صادر شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره ، شورای عالی قضایی عراق امروز (یکشنبه) بیانیه ای در مورد جنجال اخیر پیرامون تجمع حمایت از عادی سازی روابط در اربیل صادر کرد.

بر اساس این گزارش ، شورای عالی قضایی در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت کنندگان در کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل بازداشت شده اند. جزئیات بیشتری در مورد احکام شورای عالی قضایی عراق منتشر نشده است.

پیش از این ، شیخ اکرم الکعبی ، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی عراق به نشست اخیر صهیونیست ها در شهر کردستان اربیل واکنش نشان داد. دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجبا نشست اربیل را اقدامی عرفی و بی ارزش خواند و افزود: این جلسه توسط عده ای غیر موجه و خیانتکار بدون غیرت و افتخار عراق به منظور عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی برگزار شد. “

وی خاطرنشان کرد که چنین اقدامی موضع اصولی و تاریخی عراق در قبال مسئله فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی را تغییر نمی دهد. الکعبی با تأکید بر اینکه خائنین و سازشگران جایی در عراق ندارند ، تصریح کرد: آنها در همه مقیاس ها مرده اند و ملت شریف عراق آنها را به خاطر اقداماتشان مجازات خواهد کرد.

دبیرکل مقاومت اسلامی نوجبا دولت اقلیم کردستان را مسئول برگزاری چنین جلسه ای و همچنین حضور عناصر جاسوسی صهیونیست در منطقه دانست و افزود: “همین عناصر صهیونیستی با خرید اعضای ضعیف عنصر ، چنین جلسات خالی را برگزار می کنند. “

وی در پایان گفت: “عراق قلب تپنده ظلم و اشغال و همچنین پیشگام آزادی خواهد بود.” قدس مقدس شعار و رمز مقاومت ما باقی خواهد ماند.