معرفی شورای انتظامی به این معنا نیست که تخلفی رخ داده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



سید کاظم مجابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوعات مطرح شده در ارتباط با معرفی اعضای هیات مدیره سازمان عمران استان قزوین به شورای انتظامی ، اظهار داشت: در تیرماه سال جاری ، آن زمان وزیر راه و شهرسازی نامه ای به استانها ارسال کرد و در آن به موارد تضاد منافع اشاره کرد که به دلیل زمان اعلام و مستندات موجود ، اعتراض همکاران مهندسی سراسر کشور را برانگیخت.

وی افزود: در این ابلاغیه ذکر شد که اعضای سازمان به دلیل اینکه با مجوزهای استخدامی خود کار می کردند ، مشمول تضاد منافع هستند و به عنوان متخلف به شورای انتظامی معرفی می شوند.

رئیس سازمان عمران استان قزوین با بیان اینکه این نامه منجر به شکل گیری اعتراضات در کشور شد ، تاکید کرد: یکی از دلایل اعتراض این بود که اصولاً قانون تعارض منافع مهندسان به این شکل نیست ، اما قانون می گوید تعارض منافع به این معناست که کنترل کننده مجری نیست و شخص دیگری به جز مجری باید نظارت بر کار و برنامه را بر عهده داشته باشد.

وی افزود: “علاوه بر این ، در همان دوره در بحث تعارض منافع به اشکال مختلف ، چندین استعلام از وزارتخانه انجام شد که نشان می داد موارد این تضاد منافع و افراد درگیر باید به وضوح اعلام شود ، اما دریافت پاسخ وزارت راه و شهرسازی ” ناموفق.

مجابی ادامه داد: حدود یک سال و نیم پیش با حضور اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور ، شورای مرکزی نظام مهندسی برگزار شد که در آن مشارکت نیاز به تأیید وزارت راهها و توسعه شهری. تضاد منافع مورد بحث امروز مطرح نشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس وقت نظام مهندسی کشور در نامه نگاری غیر از سرپرست ، بقیه افراد از جمله هیئت مدیره استان از قانون تضاد منافع موبری او می دانست.

این مقام مسئول تصریح کرد: به این دلایل و بسیاری دلایل دیگر که اسناد آن نیز موجود است ، موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح شد و دادگاه حکم رد صلاحیت را صادر کرد ، اما به منظور بررسی تعارض منافع ، عناصر سازمان به شورا معرفی یک نهاد انتظامی برای ارجاع به چنین مسائلی و انجام تحقیقات لازم.

وی گفت: چون هنوز صلاحیت ها اعلام نشده بود و هیئت اجرایی در حال بررسی بود ، این روند نیز انجام شد و نتیجه بررسی به هیئت اجرایی و نظارت اعلام شد.

مجابی تصریح کرد: در حال حاضر شورای انضباطی بر اساس اسناد موجود در حال بررسی است اما طبق برنامه زمان بندی ، هیئت اجرایی و هیئت نظارت در ابتدای شهریورماه اختیارات هیئت مدیره را برای برگزاری انتخابات تصویب کردند.
وی افزود: در حال حاضر به دلیل تأیید صلاحیت ها ، کمپین و روند انتخابات بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

رئیس سازمان عمران استان قزوین تصریح کرد: براساس مکاتبات ، اعلام نظرات نشان می دهد که اگر قرار باشد روند تضاد منافع با این تفاسیر اعلام شده از سوی وزیر عملیات باشد ، ممکن است به صورت گذشته نگر نباشد. و از این پس این موضوع باید ملاک باشد.

وی تاکید کرد: معرفی هیئت مدیره و عناصر سازمان به شورای انضباطی مربوط به قبل از انتخابات و تایید صلاحیت است و امروز هیچ موضوعی نداریم و اعضای هیئت مدیره بر اساس انتخابات در انتخابات حضور دارند. در مورد صلاحیت های اخذ شده

مجابی در پایان با بیان اینکه معرفی به شورای انتظامی تخلف محسوب نمی شود ، تصریح کرد: هیئت مدیره استانهای سراسر کشور با توجه به نامه وزیر راه و شهرسازی جهت بررسی بیشتر به شورای انتظامی معرفی شده اند.