جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی صدر با اعلام این خبر گفت: برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند در گروه آزمایشی مربوطه یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است.

وی افزود: این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سوالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

صدر افزود: دفترچه سوالات آزمون پذیرش دانشجو-معلم شامل ۲۰ سوال با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی و ۲۰ سوال هوش و استعداد معلمی است و زمان پاسخگویی آن ۶۰ دقیقه خواهد بود.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعداد داوطلبان آزمون دانشجو-معلم خاطرنشان کرد: در مجموع ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر برای شرکت در این آزمون داوطلب شده‌اند که ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

وی گفت: بیشترین علاقه مندی برای شرکت در آزمون دانشجو-معلم در گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۱۲ هزار و ۱۱۱ داوطلب و کمترین علاقه مندی در گروه آزمایشی هنر با بیش از ۲۲ هزار داوطلب بوده است. در گروه آزمایشی علوم تجربی بیش از ۲۳۰ هزار داوطلب، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی بیش از ۵۰ هزار داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز بیش از ۴۴ هزار داوطلب شرکت در آزمون اختصاصی دانشجو-معلم شده‌اند.

صدر تصریح کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد. آزمون پذیرش دانشجو-معلم در سال ۱۴۰۳ دریک نوبت و به صورت یک دفترچه مجزا و همزمان با نوبت اول آزمون سراسری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید