نجیب میکاتی به عربستان می رود / سفر به مصر ، کویت و قطر در دستور کار است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از این نشریه ، نجیب میقاتی ، نخست وزیر لبنان قصد دارد به عربستان سفر کند. منابع رسانه ای اعلام کردند زمان دقیق سفر مشخص نیست اما میکاتی در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

بر اساس این گزارش ، نخست وزیر لبنان همچنین قصد دارد از چندین کشور عربی دیگر از جمله مصر ، کویت و قطر دیدن کند. این در حالی است که او اخیراً به فرانسه سفر کرده بود.

روزنامه لبنانی “جمهوری” در این باره نوشت: میکاتی احساس نیاز به حمایت کشورهای عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس می کند. طبیعی است که عربستان در این بین از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی برخوردار است.

روزنامه می نویسد: «میکاتی قصد دارد روابط لبنان و دیگر کشورهای عربی را از طریق دروازه عربستان تقویت کند. این سیاست نخست وزیر جدید لبنان است.

ماکرون پیشتر در همان روز از لبنان خواسته بود تا اقدامات فوری برای اصلاحات انجام دهد و مذاکرات با صندوق بین المللی پول را از سر بگیرد و خاطر نشان کرد که پاریس همچنان از بیروت حمایت می کند.

وی خطاب به میکاتی گفت: با شما و وزیران شما این فرصت را داریم که واقعاً در مسیر اصلاحات پیش برویم. مکرون ادامه داد: لبنان نیز باید مذاکرات حیاتی را با صندوق بین المللی پول آغاز کند که باید فوراً به پایان برسد.